Zorindha's Place in the Sun

me, myself and my words

Födelsedag

Idag är det min födelsedag. När den första glädjen av frukost på sängen, levande ljus, kaffe och presenter väl hade lagt sig kom också den välkända tanken: attans.

Här firar jag min oundvikliga väg mot döden och presenterna fungerar som plåster på såren ett litet tag. Speciellt mina presenter det här året måste jag säga! Men ändå. Jag är på fel sida av 25. Om få år kommer min tillvaro att invaderas av upsvullen rumpa, små monster till barn och rynkor. Jag går längre och längre iväg från de lyckliga dagarna med lego till en tillvaro fylld med krämpor, dålig lukt och trötta fredagar med Vild med Dans.

Men, som min kollega påpekade, jag är också på rätt sida av 30 än så länge. Och jag närmar mig ju legot också. Finns det andra anledningar till att skaffa små monster? Dessutom fick jag ett Wii spel så jag går +/- 0 på vuxenpoäng just idag. Det är inte så illa trots allt, och kanske till och med nåt värt att fira.

One comment on “Födelsedag

  1. Mamma
    October 23, 2008

    Självklart jobbigt att bli äldre, men “alternativet -är värre” – är alltid väl värt att tänka när självömkan blir för stor. Kram mamma

Leave a Reply

Information

This entry was posted on October 22, 2008 by in Swedish.
